Lehdistötiedote 10.2.2022: Ratesteel Oy:n omistus on siirtynyt metallikonserni RD Group Oy:ltä Ateno Oy:lle

Vieremällä sijaitseva, v. 1998 perustettu metallialan alihankintayritys Ratesteel Oy on yhtiön koko osakekannasta tehdyn kaupan myötä Ateno Oy:n omistuksessa 10.2.2022 alkaen.

Toteutetun yrityskaupan myötä Ateno Oy laajentaa toimintansa Etelä-Pohjanmaan Evijärveltä Ylä-Savoon, Vieremän kumppanuuskylään,  johtavan metsäkonevalmistaja Ponsse Oyj:n naapuriin. Ateno Oy:n omistavat veljekset Juhani Koivisto ja Kari Koivisto. Perheyritys on vahvassa kasvussa ja suuntaa katseensa tulevaisuuteen missä löytyy menestymisen mahdollisuuksia jatkuvasti toimintaansa kehittävälle ja kumppanuuksia hakevalle yritykselle. Ateno Oy:n palveluihin kuuluvat teräsosien esikäsittely, joille on ollut kasvavasti kysyntää myös globaalin pandemian aikana. Yrityskaupan kohteena olleella, teräsrakenteiden hitsaukseen ja kokoonpanoon keskittyvällä Ratesteel Oy:llä ei ole myöskään ollut valittamista kasvunäkymien suhteen, mutta haasteitakin on, sillä suomalaiset metallialan yritykset kärsivät työvoima- ja osaajapulasta.

Nykyaikaisessa kone- ja laitevalmistuksessa korostuu valmistusketjun toimivuus kokonaisuutena ja yhteistyön sujuvuus eri osapuolten välillä. Nyt toteutuneen yrityskaupan tuloksena syntyy entistä vahvempi ketju palvelemaan asiakkaitaan. Kaupan osapuolet näkevät lopputuloksen hyödyttävän eri sidosryhmiä parantamalla Vieremän kumppanuuskylän kilpailukykyä. Ratesteel Oy:n työntekijät jatkavat edelleen yhtiön palveluksessa Vieremän Ahertajantiellä, eikä tehtaan toimintoja olla siirtämässä. RD Group -konsernin omistukseen jää edelleen kaksi tytäryhtiötä: Debomix Oy ja RD Technology Center Oy. Näiden toiminta keskittyy entistä enemmän niiden omille vahvuusalueilleen.

– Ratesteel on hankkinut huomattavan määrän laserleikkeitä Atenolta viimeisten n. 10 vuoden aikana jatkojalostettavaksi mm. metsäkoneiden osiksi. Yhteistyö on ollut sujuvaa, ja mukavasti on edennyt myös yrityskaupan toteutusvaihe, toteaa RD Group Oy:n hallituksen pj. Jarmo Saastamoinen.

– Yrityskaupan myötä palvelutarjontamme monipuolistuu, jonka lisäksi suunnittelemme myös merkittäviä investointeja alueelle. Olemme täysillä kumppanuuskylän menossa mukana, kertoo Ateno Oy:n toimitusjohtaja Juhani Koivisto, ja täydentää, että välimatka Etelä-Pohjanmaan ja Ylä-Savon välillä ei tule olemaan ongelma.

Lisätietoja antavat:

Jarmo Saastamoinen